Świat gier

Draconium | Zielona Sowa

GRY ZIELONA SOWA —> MITOLOGIA NORDYCKA   BOGOWIE OLIMPU   ŚLADAMI PHILEASA PHOGGA

Linia na bloga

„Wciel się w jednego z rywalizujących ze sobą wojowników i zbuduj potężną smoczą armię! Walka będzie toczyć się między smokami wszystkich żywiołów. Przemierzaj krainę zwaną Draconium w poszukiwaniu smoczych jaj, trenuj młode smoki i stań do walki z przeciwnikiem by sprawdzić siłę swoich oddziałów”~ Informacje ~
Tytuł: Draconum
Wydawca: Zielona Sowa
Ilość graczy:  2
Czas gry: ok. 20-20 minut
Wiek graczy:
8
Cena:
na ceneo od 30zł z wysyłką

~ Zawartość pudełka ~
44 karty smoczego jaja
12 kart małego smoka
24 karty dużego smoka
4 karty żywiołu
instrukcja

~ Wygląd ~
W małym, poręcznym i kartonowym pudełku umieszczono wszystkie wyżej wymienione elementy gry. Biorąc pod uwagę pułap cenowy wszystkie zostały starannie wykonanie i nie ujmują niczym w porównaniu do droższych pozycji. Same ilustracje mogą wpadać w oko i spodobać się w szczególności miłośnikom smoków oraz fantastyki.

~ Cel gry ~
Gracze muszą dobierać karty w taki sposób by uzyskać zestaw smoczych jaj, który następnie wymienią na smoka konkretnego żywiołu i wartości punktowej. Im bardziej skomplikowana kombinacja kart, tym silniejszego smoka są w stanie pozyskać.

~ Przygotowania do gry ~
1.
Na środku stołu wykładamy 4 Karty Żywiołów (ognia, wody, powietrza i ziemi). Wyłożone karty tworzą Linię Frontu.
2.
Tasujemy Karty Dużych Smoków – to Stos Koszar
3.
Poniżej Stosu Koszar umieszczamy Karty Małych Smoków i Karty Jaj, ilustracjami do dołu. To Talia Gniazda
4.
Rozkładamy 4 Karty Koszar i 5 kart z Talii Gniazda. Linia musi mieć zawsze 5 kart!
5.
Każdy z graczy otrzymuje po 3 karty z Talii Gniazda, których nikomu nie pokazują

Karty rozpoznamy po różnych awersach

~ Jak grać ~
Grę rozpoczyna gracz, który ostatni widział smoka. Gracz nie może nie wykonać ruchu!
 Ma on do wyboru 1 z 4 możliwych akcji:

  • Poszukiwanie – dobranie 1 odkrytej karty z linii Kart Gniazda. Limit kart jaki gracz może trzymać w ręku wynosi 6 – jeśli gracz posiada tyle kart przed dobraniem, odrzuca 1 kartę
  • Wyprawa – dobranie w ciemno pierwszej zakrytej karty ze stosu Gniazda.
  • Werbunek Dużego Smoka – na każdej karcie smoka widnieje informacja jakich kart potrzeba aby rekrutować smoka. Gracz może go zwerbować tylko wtedy, kiedy posiada wystarczająca liczbę kart z odpowiednimi symbolami (chodzi o Symbole Talentów umieszczone na dole karty). Wówczas odrzuca odpowiednie karty na stos kart odrzuconych a ze stołu bierze Kartę Dużego Smoka. Kartę te układa w Linii Żywiołów zgodnie z żywiołem widniejącym na Karcie Smoka. Na puste pola, które powstają w Linii Kart Smoków i Kart Gniazda, zawsze dokładamy karty z głównych stosów.
  • Trening – gracz dokłada 2 identyczne karty Małego Smoka do jednej z kolumn po swojej stronie Frontu, zgodnie z żywiołem na karcie. Obie karty są traktowane jako 1 karta Dużego Smoka o ataku wynoszącym 1.

~ Koniec gry ~
Gra kończy się w momencie gdy jeśli któryś z graczy po swojej stronie d dwóch kolumnach zgromadzi co najmniej po 3 smoki w 2 żywiołach. Następnie sumujemy wszystkie punkty Ataku (w górnym lewym rogu karty). W ten sposób sprawdzamy każdy żywioł, wyłaniając jego zwycięzcę.  Decydująca bitwę wygrywa ten, kto zdobędzie więcej kolumn Żywiołów.  W przypadku remisu, bierzemy pod uwagę ilość Talentów (na dole karty) z kart Dużych Smoków.

~ Wrażenia ~
Gra skierowana kierowana dla 2 osób w wieku 8+, której rozgrywka może zająć do 20 minut. Biorąc pod uwagę cenę (gra jest tania) i jej wykonanie, nie mam nic do zarzucenia – całość naprawdę jest ciekawie a do tego starannie wykonana – materiał z którego jest wykonana nie odstaje od tego, co możemy dostać w droższych tytułach. BRAWO!Jeśli chodzi o samą rozgrywkę to podczas gry dorosły-dziecko, dorosłym najprawdopodobniej wyda się ona prosta (gra nie jest jakoś bardzo skomplikowana), jednak nie banalna, głupia i bez poczucia infantylności – a przynajmniej ja tego nie czułam. Nie jest to tylko i wyłącznie wykładanie i zbieranie kart, czy układanie kwiatków na planszy. Rozgrywka wymaga zaangażowania i ruszenia szarych komórek – myślenia. Przy czym planowanie strategii ze względu na losowość, raczej nie jest możliwe.
Z dzieciakami może być podobnie – wydawca sugeruje wiek 8+, jednak tak na prawdę wszystko zależy od gracza: tego ile rozumie i jakie jest jego doświadczenie w grach – spotkałam się z kilkoma opiniami, że można grać już z dzieckiem 6 czy 7-letnim. Mało tego… grano z 12-latkami i tak jak ja dorosłymi i każdy bawił się przy tej grze bardzo dobrze. Starsi gracze nie mieli poczucia, że mają przed sobą grę ogłupiającą, natomiast młodsi gracze, czerpali radość zarówno z tematu jak i możliwości zaangażowania w grę. Tak więc nie ma na to reguły. Sama rozgrywka jest dynamiczna i może dostarczyć wiele emocji jak również zaskoczyć. Planowanie strategii raczej nie jest możliwe a to ze względu na losowość – gracze nie mają wpływu na to jakie karty znajdą się na stole (w poszczególnych kolumnach) oraz jaki ruch wykona przeciwnik. Ta cecha dodaje tajemniczości i niepewności tym bardziej, że szala zwycięstwa często przechyla się raz w jedną a raz w drugą stronę. Zwycięstwo nie jest takie łatwe jak mogłoby się wydawać – tutaj zdecydowanie łatwej o remis niżeli wyłonienie zwycięscy ale przecież dzieciaki chcą wygrać. Tutaj trzeba być uważnym, skupionym, dokładnie obserwować i analizować sytuację na stole a także odpowiednio reagować na ruch przeciwnika… niekiedy przyda się odrobinka szczęścia. Gra z pewnością nie jest infantylna. Ile to razy wydawcy obiecują wspaniałe emocje, cudowną rozgrywkę, która nie tylko bawi ale również kształci a kiedy po nią sięgniemy, okazuje się, że to tylko obiecanki – gra wypada słabo a co gorsze traktuje gracza (w tym młodego) jak idiotę – nie poważnie, czasem wręcz bagatelizując. Draconum do nich nie należy – według mnie w gąszczu całej masy gier, jest dość ciekawa przy czym kosztuje grosze.Jeśli szukacie czegoś ciekawego, przyjemnego, niebanalnego, uniwersalnego, to Draconum może się Wam spodobać.

Plusy:
♦ gra zapakowana jest w poręczne pudełko
♦ wykonanie – biorąc pod uwagę pułap cenowy, gra jest ciekawie (grafika) a do tego starannie wykonana (materiał z którego jest wykonana nie ujmuje niczym w porównaniu do tego co oferują droższe gry)
♦ czytelna instrukcja
♦ na odwrocie pudełka umieszczono przykładową rozgrywkę, która pokazuje jak ustawić grę na stole a takze opisuje co gdzie się znajduje
♦ proste zasady
♦ gra nie jest skomplikowana
gra jest lekka, szybka, nieskomplikowana (ale nie całkiem banalna i infantylna!)
♦ temat, który może się spodobać
♦ może tego nie widać ale gra skłania do myślenia, tym samym jest fajną gimnastyką dla mózgu
♦ ćwiczy koncentrację, uwagę, logiczne myślenie
♦ trenuje wytrwałość i cierpliwość
♦ dynamiczna gra karciana z elementami strategii
♦ wydawca sugeruje, że gra jest odpowiednia dla graczy 8+, jednak w zależności od tego ile dziecko rozumie, można spróbować z graczami w młodszym wieku (niektórzy grali z 6 i 7 latkami).
♦ gra rodzinna – słyszałam, że grano w różnym przedziale wiekowym w tym 12-latkami oraz dorosłymi i wszyscy bawili się bardzo dobrze. Sama grałam w gronie dorosłych i miło spędziłam czas
♦ można grać solo ale i drużynowo


Minusy:
♦ temat nie każdemu będzie odpowiadać, podobnie grafika
♦ nie każdemu spodoba się, że gra jest losowa

PAMIĘTAJCIE – NIE MA GRY, KTÓRA SPODOBA SIĘ KAŻDEMU I KAŻDEGO ZADOWOLI. JEDEN CENI SOBIE AKCJE, RYWALIZACJE, NAPIĘCIE I NIESAMOWITE EMOCJE, NATOMIAST DRUGI WOLI SPOKÓJ, WSPÓŁPRACĘ, ŚMIECH… KTOŚ WOLI ROZRUSZAĆ MÓZG. MAMY GRACZY, KTÓRZY NASTAWIENI SĄ NA ROZRYWKĘ, INNI WYMAGAJĄ I OCZEKUJĄ, ŻE GRA BĘDZIE KSZTAŁCIĆ – TAKI „WYJADAĆ MÓZGU”, CHOCIAŻ BYWA, ŻE I ONI CO JAKIŚ CZAS WYBIERAJĄ POZYCJE CZYSTO ROZRYWKOWĄ.

NIE OCENIAJMY GRACZY POD KĄTEM GRY. NIE OCENIAJMY GRY POD KĄTEM FABUŁY, TYLKO TEGO CZY MOGŁABY SIĘ NAM SPODOBAĆ LUB CZY PO ZAGRANYCH PARTYJKACH PRZYPADŁA DO GUSTU. WIELE TEŻ ZALEŻY OD NASZEGO SAMOPOCZUCIA, NASTROJU, TEGO Z KIM GRAMY – W JAKIM TOWARZYSTWIE. GRY POWINNY ŁĄCZYĆ A NIE DZIELIĆ.

Ocena: 5/6
http://mamajanka.blogspot.com/2016/02/grajmy.html

fotografie KLIK

Jedna myśl na temat “Draconium | Zielona Sowa

  1. Niestety WordPress ponownie szwankuje, dlatego możliwość komentowania została wyłączona.
    Wszystkie osoby, które chciałyby wypowiedzieć się odnośnie gry lub po prostu napisać kilka słów od siebie, mogą zrobić to pod wpisem z opisem gry „Dziewięć światów”.
    Przepraszam za kłopot i proszę o wyrozumiałość nie tylko odnośnie bloga i wordpressa – często pojawia się tutaj także SPAM, więc może tym razem go unikniemy (będę wiedziała kto wypowiada się szczerze i z serca).
    Jeszcze raz przepraszam. Proszę nie zniechęcajcie się ❤
    Dziękuję za uwagę. Pozdrawiam

    Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.