Świat gier

Panika w Laboratorium, The Mind, Fox Games | Wesołych Świąt


zdjęcie 

Cześć
Dzisiaj mam dla Was post zbiorczy dwóch gier w które zagraliśmy rodzinnie. Gdyby spojrzeć na zbliżające się dni nieco inaczej, to Święta stają się dobrą okazją aby nie tylko usiąść razem, porozmawiać, pośmiać się, pośpiewać kolędy i powspominać ale również zagrać w jakąś grę – tak w odstępstwie od kolędowania z polsatem, barszczu z uszkami i pierogów. Wspólnie spędzony czas i rozrywka nie tylko są przyjemne ale również zacieśniają więzi i bawią 🙂

I tutaj chciałabym życzyć Wam spokojnych, radosnych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, przepełnionych miłością, uśmiechem, ciepłem i w gronie najbliższych.
Świąt w których zapomnicie o wszystkich różnicach, nieporozumieniach i zatargach, wybaczycie urazy, spojrzycie na siebie przychylnym okiem i ze szczerym uśmiechem przełamiecie opłatkiem.
A Nowy Rok niech będzie dla Was pasmem przygód i doświadczeń, które wzmacniają i przynoszą to co dobre :)

Małe poręczne pudełeczko, stosunkowo niewiele elementów, ciekawy pomysł i oto mamy prostą grę kierowaną do młodszego gracza, ale skonstruowaną tak, że bawi również starszych i dorosłych. Oto przed państwem Panika w Laboratorium.

~ Informacje ~
Tytuł: Panika w laboratorium
Wydawca: Foxgames
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 10-30 minut
Ilość graczy: 2-10
Cena: 44,99zł

~ Zawartość pudełka ~
25 kwadratowych obrazków
4 kości
30 żetonów zwycięstwa
instrukcja

 ~ Wygląd ~
Gra jest na prawdę niewielka i spokojnie można wrzucić ją do kieszeni spodni czy kurtki. W kolorowym metalowym pudełeczku wyłożonym materiałem umieszczono wszystkie elementy gry: standardowe kości, plastikowe żetony a także karty przedstawiające: szyby wentylacyjne, trzy laboratoria badawcze, od których rozpoczynamy poszukiwania, laboratoria mutacyjne, zmieniające cechy ameby-uciekiniera.

Ameby występują w dwóch kolorach: czerwono-pomarańczowym i fioletowo-turkusowym. Mają dwa możliwe kształty: ślimaka i dzwonka a także dwa możliwe ornamenty: paski lub kropki.

Kostki – trzy kostki ustalają kształt, kolor i wzór zbiega, a czwarta to z którego laboratorium i w jakim kierunku należy zacząć poszukiwania


Największe obawy może budzić jakość wykonania kafelków, gdyż są stosunkowo cienkie.

~ Cel gry ~
Ameby uciekły z laboratorium i trzeba je odszukać!

~ Przygotowania do gry ~
Kafelki losowo układamy w okręgu na środku stołu, żetony punktacji odkładamy na bok, bierzemy w rękę kości i zaczynamy.

~ Jak grać ~
Pierwszy gracz rzuca kostkami.
 Trzy z nich oznaczają to jakiej ameby szukamy – jej kolor, kształt a także wzór (fioletowo-turkusowa/czerwona, dzwonek/ślimak, paski/kropki)
Czwarta kostka mówi z jakiego laboratorium i w którą stronę będzie uciekała.


Wszyscy gracze jednocześnie obserwują stół i starają się odnaleźć amebę najbliższej laboratorium, z którego uciekła.
Jednak nie jest to tak łatwe jak może się wydawać. Zadanie utrudniają trzy laboratoria mutacyjne, zmieniające wygląd ameby (kolor, kształt lub wzór) oraz szyby wentylacyjne, którymi się porusza.
Jeśli ameba podczas ucieczki przeszła przez cztery mutacyjne jest zbyt słaba, by przejść kolejną mutację, i znika. W takim wypadku gracze muszą wskazać ostatnie laboratorium, w którym ameba była widziana.

Dzięki kanałowi wentylacyjnemu ameba omija część drogi i wynurza się przy następnym otworze kanału wentylacyjnego.

~ Podliczanie wyników ~
Jeśli któryś z graczy zauważy właściwą amebę, dotyka palcem kartonika z jej wizerunkiem. Jeśli wskazał prawidłowo, otrzymuje jeden żeton, a jeśli się pomylił, oddaje jeden ze zdobytych żetonów, o ile taki posiada.


~ Wrażenia ~
Panika w Labolatorium to prosta w zasadach, lecz nieco trudniejsza w rozgrywce gra, która może sprawić tyle samo radości zarówno dzieciom co i dorosłym. Oczywiście wszystko zależy od tego czy i jak bardzo lubi się tego typu rozrywkę.

 Gra wymaga od graczy skupienia, zapamiętywania wyrzuconych kostek a także umiejętności logicznego myślenia. Zmiana wyglądu ameby a także szyby wentylacyjne w które wpada mieszają. Jednocześnie liczy się refleks i szybkość (przecież chodzi o punkty), chociaż pośpiech może być dla nas zgubny (możemy źle wskazać i stracić punkt).

W trakcie rozgrywki można zauważyć, że gra ćwicz:y spostrzegawczość, skupienie, pamięć, logiczne myślenie a także i koncentrację. Na początku poszukiwania mogą przebiegać wolniej jednak stopniowo tempo gry rośnie a wraz nim również emocje. To sympatyczna i lekka gra, która wcale nie jest taka prosta jak może się wydawać – tak jak wspomniałam mutacje ameby i szyby wentylacyjne potrafią namieszać 🙂

Zauważyliśmy, że gra nieco lepiej sprawdza się w większym gronie – dostarcza więcej emocji i pojawia się większa chęć rywalizacji. Jednak przy dwóch osobach można dobrze się bawić. 

Plusy:
♦ pomysł
♦ proste zasady
♦ niewielki rozmiar
♦ porządne wykonanie
♦ gra na logiczne myślenie
♦ gra ćwiczy spostrzegawczość
♦ dobry trening spostrzegawczości, koncentracji i zapamiętywania
♦ dość nietypowa mechanika
♦ fajnie gra się z dziećmi
♦ gra bez ograniczeń wiekowych

Minusy:
♦ mała wytrzymałość kartoników
♦ mechanika gry może niektórych zniechęcać
♦ zdecydowanie sprawdza się lepiej w większym gronie niż 2 osoby

Ocena: 5/6

zdjęcia V a także boardgamegeek

The Mind – gra nominowana do Spiel des Jahres 2018 –  nagrody przyznawanej w dziedzinie gier planszowych.
Nagroda ta została powołana pod koniec lat 70. dla uhonorowania najlepszych projektów gier oraz ich promowania na niemieckim rynku. Uważa się, że jest ona jedną z najważniejszych przyczyn wysokiej jakości niemieckich gier planszowych.


~ Informacje ~
Tytuł: The Mind
Wydawca: Foxgames
Wiek graczy: 8+
Czas gry: ok. 20 minut
Ilość graczy: 2-4

~ Zawartość pudełka ~
120 kart
instrukcja

~ Wygląd ~
W małym pudełku znajduje się czytelnie napisana instrukcja a także 120 kart: z numerami od 1 do 100, kilka kart shurikenów pozwalających każdemu odrzucić najniższą kartę z ręki a także kilka kart z lalkami (królikami?) czyli punktami życia.

~ Cel gry ~
Kooperacyjna gra karciana w której gracze muszą przebrnąć przez 10 do 12 poziomów. Aby wygrać gracze muszą ze sobą współpracować i wykładać odpowiednie karty na wspólny stos w porządku rosnącym. Cały sek w tym, że nikt nie wie co inni gracze trzymają w ręku.

~ Przebieg rozgrywki ~
W zależności od liczby graczy każdy startuje z odpowiednią liczbą kart symbolizującą punkty życia a także kartami gwiazdek, które są kartami pomocy.

W pierwszej rundzie uczestnicy gry otrzymują po jednej karcie z liczbą od 1-100. Gdy gracz jest gotowy do rozpoczęcia pierwszego poziomu wykłada dłoń na stół. Pozostali gracze w dowolnej kolejności mogą zaczynać wykładanie swoich kart na jeden wspólny stos.

UWAGA

Karty mogą być wykładane tylko w porządku rosnącym – jeśli ktoś popełni błąd traci życie. Co bardzo ważne obowiązuje całkowity zakaz porozumiewania się i pokazywania kart innym graczom (np. 12-24-45)

Gracze w dowolnym momencie mogą skorzystać z karty pomocy co sygnalizują poprzez podniesienie ręki do góry. Jeśli wszyscy się zgodzą, gracz traci kartę a wszyscy pozostali gracze odrzucają ze swojej ręki po 1 najniższej karcie.

Po rozegraniu 1 poziomu odsłaniamy kartę z poziomem 2. Teraz gracze mają w ręce już 2 karty, ponadto otrzymują bonus w postaci kolejnej gwiazdki. Rozgrywka przebiega tak samo jak przy 1 poziomie. I tak dalej i tak dalej aż gracze dojdą do 10 lub 12 poziomu nim utracą wszystkie punkty życia.

~ Koniec gry ~
Po pokonaniu ostatniego z poziomów zwyciężamy lub nie.

~ Wrażenia ~
The Mind to oryginalna gra, która polega na współpracy miedzy graczami. Tutaj nie tylko trzeba przewidzieć jakie karty posiadają inni gracze ale również przemyśleć, kartę z jakim numerem wyłożyć na stół i wyłożyć ją w odpowiednim momencie. Inaczej może się okazać, że na stole wyląduje najpierw 30 a następnie 22 a nie odwrotnie. A każda taka pomyłka kosztuje życie.

Nie przejmujcie się jeśli pierwsze rozgrywki będą kończyć się porażką. To zupełnie normalne. Po rozegraniu kilku partii i nabraniu wprawy pójdzie znacznie lepiej. Z kolei pokonanie np. poziomu 6 bez utraty życia przynosi wiele frajdy.

The Mind to gra, która nie przypadnie do gustu każdemu. Jedni będą usatysfakcjonowani rozgrywką, natomiast inni wręcz przeciwnie – znudzeni… Bo gra może trochę przypominać pasjansa ewentualnie grę w Durnia – takie wykładanie kart na stół i tyle. Jednocześnie to dla kolejnej grupy może okazać się hitem. Wszystko zależy od tego czego oczekujemy po grze i kto w nią gra. Mnie i mojej siostrze grało się przyjemnie, z kolei moja Mama dość szybko poczuła znużenie – w przeciwieństwie do mnie do gustu bardziej przypadła Jej gra Kwiatki od Rebel. Tak więc zdania są podzielone ;) 

Plusy:
♦ pomysł i oryginalność
♦ emocje przy wykładaniu kart – nie wiemy co wyłożą pozostali gracze
♦ proste zasady
♦ duża współpraca graczy
♦ pokonanie poziomu bez utraty życia przynosi satysfakcje
♦ gra wielojęzyczna

Minusy:
♦ niektórych może nudzić mechanika wykładania kart

Ocena: 4/6

zdjęcia z serwisu https://boardgamegeek.com/boardgame/244992/mind



Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s