Świat gier

Prezent na Święta od Alexander. Sówka Mądra Główka. Puzzle 2-dzielne

Mikołajki już za nami ale przed nami Święta Bożego Narodzenia. Mimo iż nie o prezenty w nich chodzi (rodzina a dla chrześcijan również Chrystus są najważniejsi), to jednak chcemy sprawić swoim bliskim radość i obdarować ich skromnym prezentem. Dzisiaj chciałabym pokazać Wam nasze propozycje, które mimo iż nie spełnią oczekiwań i nie zadowolą wszystkich, z pewnością znajdą uznanie. W testach brali udział dziadkowie a także mały szkrab, jednak nie ze względu na anonimowość i brak zgody graczy, nie umieściliśmy naszych zdjęć w recenzji. Szanujemy prywatność.


~ Informacje ~
Tytuł: Sówka Mądra Główka. Puzzle 2-dzielne
Wydawca: Alexander
Wiek graczy: od 2 lat
Ilość graczy: 1

~ Zawartość pudełka ~
20 obrazków dwudzielnych – 40 elementów

~ Wygląd ~
W kartonowym pudełku/teczce z zawieszką umieszczono plastikową wstawkę a w niej 20 obrazków z przesympatycznymi zwierzakami na rewersie. Każdy taki obrazek podzielony został na pół na zasadzie rozsuwania a nie wciskania tak jak tradycyjne puzzle. 

~ Wrażenia ~
Chcąc ocenić układankę kierowaliśmy się przede wszystkim tym, jak sprawdziła się w praktyce – to nasz Mały Szkrab był głównym testerem i recenzentem a dopiero potem do oceny przystąpiliśmy my – dorośli.

.Maluch był zadowolony – nawet bardzo. Pierwsze na co zwróciła (tak na prawdę zwróciła) uwagę to ilustracje. Wszystkie są bardzo przyjemne i „dziecięcy” a zarazem rzeczywisty sposób przedstawiają przeróżne zwierzątka. Mamy tutaj świnkę, słonia, pingwinka, jelonka (Bambi), misia… Mała od razu zaczęła nazywać je po imieniu a nawet naśladować odgłosy, które wydają.
Kiedy przyszła pora na układanie puzzli również nie obyło się bez komentarzy „Główka świnki. A gdzie pupa?”, „Nie to pupa pieska nie świnki”.
Składanie puzzli nie przyniosło żadnych problemów. Nie są one wciskane, natomiast zsuwane i rozdzielone na zasadzie fali – każdy obrazek o innym kształcie, dzięki czemu nie ma mowy o pomyłce.

Dziecko było zainteresowane i zadowolone. A jak rodzice, dziadkowie i ciocia?
Również. Radość, głośny śmiech i bieganie po mieszkaniu z kawałkami układanki krzycząc „Świnka, świnka!” lub „Patrz ciocia piesek hał, hał!” nam również przyniosło wiele radości. Dodatkowo doceniamy walor edukacyjny tej układanki, które mogłabym dość długo tutaj powymieniać, ale zrobię to w podsumowaniu. Przede wszystkim to rozwój poznawczy a także manualny oraz umiejętność logicznego myślenia u dziecka. Jedyna wada jaką dostrzegła nasza mała testerka to mała liczba zwierzątek, które ta uwielbia – Szkrab chciał więcej 🙂 Niemniej wiecie, że małe dzieci zawsze są szczere. A chyba nie ma lepszej opinii i pochwał o grze niż głośny śmiech i radość dziecka 🙂 Polecamy.

Plusy:
♦ wygląd i wykonanie
♦ przyjemne ilustracje
♦ wartość edukacyjna
♦ wspiera rozwój poznawczy
♦ ćwiczy umiejętności manualne
♦ ćwiczy sprawność w dłoniach
♦ ćwiczy spostrzegawczość
♦ trening logicznego myślenia
♦ trening łączenia faktów ze sobą
♦ możliwość poznawania zwierząt
♦ gra na skupienie
♦ dobra zabawa

Minusy:
♦ w pudełku mogłoby być więcej elementów i zwierzątek

Ocena:

Wspominałam, że była gra również dla nas dorosłych a także dziadków. Tą grą był quiz związany z niedawno obchodzonymi uroczystościami odzyskania niepodległości przez Polskę – Quiz 100 rocznica odzyskania niepodległości od Alexaner

~ Informacje ~
Tytuł:  Quiz 100 rocznica odzyskania niepodległości
Wydawca: Alexander
Wiek graczy: 10+
Ilość graczy: 2-4

~ Zawartość pudełka ~
 85 kart putań i odpowiedzi
 25 kart ilustracji
 20 tabliczek poleceń
 4 tabliczki liter „b”
 4 tabliczki liter „b”
 plansza
 pionek do gry
 kostka do gry
 klepsydra
 notes
 instrukcja

~ Wygląd ~
W kartonowym pudełku umieszczono wszystkie elementy gry
Klepsydra w naszej opinii mogłaby być nieco masywniejsza.
Karty są średniej grubości – mogłyby być grubsze ale jeszcze nie jest najgorzej. Bardzo spodobały nam się karty ilustracji na których przedstawiono ważne postacie a także elementy związane z okresem 1918-2018 – szkoda, że nie było ich więcej niż 25

~ Przygotowanie gry ~
Każdy z graczy wybiera pionek a następnie otrzymuje 2 karty liter „a” i „b” – niewykorzystane karty odkładamy do pudełka.
Po środku stołu rozkładamy planszę, pionek na narożnym, niebieskim polu z trójkątem a obok niej klepsydrę,
Karty dzielimy na dwa stosy – karty pytań i odpowiedzi oraz karty ilustracji.
Tabliczki poleceń rozkładamy poleceniami do dołu w taki sposób, by nie nachodziły na siebie.
W notesie zapisujemy imiona graczy.

~ Zasady gry ~
Każdy gracz kładzie blisko siebie swoje 2 tabliczki liter stroną do góry. Najmłodszy gracz rzuca kostką i przesuwa pionek o tyle pól ile wskazały oczka na kostce. Następnie bierze z talii kartę pytań i odpowiedzi i czyta pytanie – z pola na karcie o takim samym kolorze jaki kolor pola planszy na którym stoi pionek.

 

Klepsydra zostaje wprawiona w ruch a wszyscy uczestnicy wysuwają przed siebie (nie pokazując innym) swoją tabliczkę z odpowiedzą – wariant „a” lub „b”. Na koniec odkrywają swoje tabliczki a gracz czytający podaje poprawną odpowiedź z karty. Punkty zapisujemy w notesie.

Dodatkowe oznaczenia pól

gracz, który postawi pionek na polu z symbolem oka udziela odpowiedzi indywidualnie i tylko on ma okazję zdobyć punkt. W tym celu wyciąga kartę leżącą na spodzie talii kart ilustracji i po głośnym przeczytaniu opisu, wybiera jego prawidłowy wariant. Poprawna odpowiedź to jeden punkt. Po sprawdzeniu odpowiedzi karta jest odkładana na wierzch talii ilustracją do góry.

 literka T gracz ponownie ma szansę na zdobycie indywidualnie jednego punktu. W tym celu musi wyciągnąć jedną z tabliczek poleceń i po głośnym przeczytaniu polecenia, podać poprawną odpowiedź. Prawidłowa odpowiedź to jeden punkt

~ Koniec gry ~
Gra kończy się, jeżeli któryś z graczy zdobędzie jaki pierwszy ustaloną wcześniej liczbę punktów. Można też przyjąć, że nastąpi to kiedy zostaną wykorzystane karty z talii kart pytań i odpowiedzi. W tym wariancie wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej punktów.

~ Wrażenia ~
Quizy to taka forma gry, którą lubi się albo nie – nam taka forma rozrywki odpowiada. Oczywiście nie codziennie i nie co każdy weekend  a wtedy, kiedy przyjdzie na to ochota ale jednak. To taka forma rozrywki, która bawiąc uczy – nie tylko pozwala przypomnieć i utrwalić informacje, które już znamy ale również poznać nowe. A to wszystko bez zbędnego moralizowania

Świetnym urozmaiceniem quizu, który wyróżnia go na tle pozostałych od wydawnictwa są karty ilustracji związanymi z ważnymi wydarzeniami, osobistościami a także elementami lat 1918-201 i aż szkoda, że jest ich tylko 25, choć dla niektórych może to być wystarczająca liczba.

Spodobała nam się również sama idea gry. Jak wiecie Święto Niepodległości to dla Polski jak i każdego Polaka-patrioty niezwykle ważne święto. Ciesze się, że wydawnictwa na różny sposób postanowiło to uczcić. Taką grę na prawdę warto mieć u siebie w domu – nawet nie po to aby w nią grać, bo nie musicie jeśli nie chcecie lub nie lubicie. Gra może stanowić dla was również źródło dodatkowej wiedzy (oczywiście nie głównej, bo od tego są książki) lub taki szybki test na jej przypomnienie.

Plusy:
♦ proste zasady
♦ patriotyzm
♦ karty postaci
♦ trening pamięci
♦ gra na myślenie
♦ walory edukacyjne
♦ nauka poprzez zabawę
♦ możliwość poznania jak zmieniało się życie Polaków w ciągu stu lat.
♦ informacje ze świata historii, polityki, geografii, demografii i kultury.
♦ ciekawostki z zakresu życia codziennego.

Minusy:
♦ nie jest to gra dla osób (dzieci), które zaczynają swoją przygodę z historią Polski – pytania będą dla nich zbyt trudne
♦ karty mogłyby być nieco grubsze
♦ po pewnym może się znudzić, chociaż nie koniecznie – zależy od graczy

Ocena: 4,5/6
http://mamajanka.blogspot.com/2016/02/grajmy.html

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s