Placki/Naleśniki

Wegetariański kebab

Nie wiem czy to danie można nazwać kebabem, ale z tego co zauważyłam sposób podania oraz kawałki sojowych kotletów trochę go przypomina… Pomijam też fakt, że tradycyjny kebab jest podawany w chlebku pita a ja użyłam tortilli i że kebab to w ogóle określenie mięsa… Z czasem przekształciło się to w danie fast-foodowe i niech już może tak zostanie?;)
Kebaba mięsnego nigdy nie jadłam, ale jestem pewna, że ten smakowo się nieco od niego różni.  Czy jest smaczniejszy? Tego też nie mogę stwierdzić – mi smakował… Pewne na 100% jest to, że jest chudszy i zdrowszy od tego z budki. Samodzielnie skomponowany kebab, czy to mięsny czy też nie z uwagi na niewielki dodatek tłuszczu (brak tłustych, przetworzonych sosów, smażonego na głębokim tłuszczu „mięsa” nie wiadomo jakiego pochodzenia) i dobrej jakości, naturalne składniki nie tylko zawiera zdecydowanie mniej kalorii niż wersja tradycyjna, ale i może stanowić pożywny, obfitujący w szereg wartości odżywczych posiłek.

Składniki
*hummus paprykowy (Primavika)
**steki wegetariańskie Primavika (ja zużyłam ok. 4 dużej wielkości)
tortilla (u mnie razowa)

warzywa – tutaj wszystko zależy od Waszych upodobań smakowych, u mnie to były:
sałata lodowa
pomidor
papryka
ogórek kiszony

pieprz czarny, ziołowy
ew. sól

*możecie zastąpić ulubionym sosem na bazie jogurtu naturalnego
**można zastąpić kotletami sojowymi – wystarczy najpierw namoczyć je w wodzie by zmiękły, odcedzić, pokroić na kawałki a następnie natrzeć przyprawami np. do kebaba i usmażyć

Steki wegetariańskie wyjmujemy z zalewy, kroimy w „kebabo podobne” paski i grillujemy, opiekamy w opiekaczu lub przesmażamy na suchej patelni (w marynacie w której się znajdowały jest już olej) z obu stron na złoty kolor.
Liście sałaty myjemy, osuszamy i rwiemy na kawałki. Pozostałe warzywa również myjemy, osuszamy i kroimy wedle uznania.
Warzywa oraz kawałki wege-mięsa mieszamy ze sobą i posypujemy pieprzem oraz ew. solą do smaku.
Tortille podgrzewamy na suchej patelni by stała się elastyczna, następnie smarujemy hummusem paprykowym (jeśli używacie sosów możecie pominąć) Na to wykładamy warzywa ze stekami, ew. polewamy sosem, zawijamy i zjadamy ze smakiem (można również na posmarowaną hummusem tortille najpierw wyłożyć porwane liście sałaty lodowej, następnie wyłożyć na to kawałki wege-steków oraz warzywa a następnie całość ew. oprószyć pieprzem)
http://ekcal.com/embed/NEJBMTE5MTVCMjQ4OTcyRkI2

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s