Kasza i ryż

Kotlety z soczewicy i pieczarek+pieczarki po grecku

Dzisiaj kolejny przepis na smaczne i zdrowe wegetariańskie burgery, które z pewnością zaspokoją apetyt nawet mięsożercy. Możecie jeść nie tylko jako dodatek do obiadu, ale i na kanapki, do tortilli czy burgerów.
 Zielona soczewica, która jest jednym z ich składników cechuje się wysokimi właściwościami odżywczymi, ponieważ zawiera wiele  białka, skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak  wapń i fosfor, które są ważnym budulcem kości. Spożywana w dużych ilościach wzmacnia układ krwionośny ponieważ wysoka zawartość żelaza i kwasu foliowego sprzyja tworzeniu czerwonych krwinek i podnosi poziom hemoglobiny. Większość soczewic posiada bardzo niski indeks glikemiczny, co sprawia że mogą ją spożywać osoby na diecie oraz te cierpiące na cukrzycę z kolei błonnik, który jest zawarty w soczewicy redukuje poziom  tłuszczów oraz poziom glukozy.
 No a pieczarki wbrew powszechnej opinii o ubogich wartościach odżywczych grzybów, są bardzo zdrowe. Niepozorna pieczarka zawiera w sobie spore ilości białka, błonnika, witamin i mikroelementów. Znajdziemy w niej więc witaminy z grupy B, wit. D, a także fosfor, potas, żelazo i miedź. Bogata w kwas foliowy polecana jest kobietom ciężarnym i anemikom. Ze względu na spore ilości przyswajalnego białka, pośrednim w strukturze między zwierzęcym a roślinnym, może śmiało zastępować mięso i być głównym składnikiem diety każdego wegetarianina. Dodatkowo spożywanie pieczarek przyczynia się do obniżenia poziomu tłuszczu we krwi, zwiększenia odporności, lepszego trawienia, a także przeciwdziała tworzeniu się toksycznych złogów w organizmie.
 Tak więc takie burgery to samo zdrowie 🙂

Składniki (ok. 7-8 burgerów)
200g zielonej soczewicy
300-350g pieczarek
1 drobno posiekana cebula
sól
pieprz ziołowy
pieprz cayenne
ew. czosnek, posiekany koperek

 Pieczarki myjemy, oczyszczamy, ścieramy na tarce o dużych oczkach i razem z cebulą
dusimy na suchej patelni lub niewielkiej ilości masła do czasu aż zmiękną a płyn odparuje (w razie potrzeby odlewamy wodę).
 Soczewicę gotujemy do miękkości w nie osolonej wodzie (jej dodanie sprawia, że ziarna twardnieją) a następnie rozgniatamy tłuczkiem lub blendrujemy (niedokładnie, tak by zostały niektóre całe ziarenka) i lekko studzimy.
 Dodajemy pieczarki razem z cebulą oraz przyprawy i dokładnie mieszamy.
 Z lekko ciepłej masy formujemy burgery lub kotleciki, które zostawiamy do ostygnięcia. Następnie jeśli chcemy możemy obtoczyć w jajku i bułce tartej, sezamie, otrębach lub tych samych dodatkach ale bez jajka.
 Smażymy z obu stron (UWAGA!!! Kotleciki są delikatne)
http://ekcal.com/embed/MkE1RTE5MTBCNDIxNTI1OEI2
Pieczarki po grecku (z bloga laktoowo)
„Pieczarki ugotowane w niewielkiej ilości wody z sokiem z cytryny, lisciem laurowym, czosnkiem, pomidorem, olejem, tymiankiem, papryczką chilli i przyprawami, odparowane do odpowiadającej nam gęstości sosu.”
http://ekcal.com/embed/MTJGNTMxOTE0QTEyMTczNEMzNg

Pamiętajcie o konkursie. Do wygrania smaczne i zdrowe nagrody!!!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s